Gjesdal Bygdeservice startet opp i 2003 og har i dag 17 eiere der alle er aktive i og rundt oppdragene vi får inn. Med bred kompetanse og erfaring fra flere forskjellige fagfelt, kan vi ta oppdrag og prosjekter inne flere fagområder og for flere forskjellige yrkesgrupper. Vårt mål er å være der for kunden er, og at vi leverer arbeidskraft med solid erfaring forankret i lokalsamfunnet.
Som kunde av oss skal du alltid være i fokus, og jobben vi utfører skal være så bra at du skal kunne anbefale oss videre via jungeltelegrafen. Maskinparken vår er moderne, og vi har alltid det rette utstyret eller kjøretøyet med oss til den rette jobben.
I vår bedrift er alle de nødvendige sertifikater som kreves for de jobbene vi utfører i orden. Våre medarbeidere er alle godt skolerte og har god fagkunnskap på sitt arbeidsområde. Du kan få tak i oss i Gjesdal kommune, og vi er alltid mobile i områdene rundt omkring kommunen. Kontakt oss for en hyggelig prat, så finner vi ut hva vi kan hjelpe deg med. Vi er tross alt her for deg.
Vi er en del av Bygdeservice Norge, som i dag teller rundt 30 foretak over hele landet. Vi samarbeider med de andre foretakene der vi mangler erfaring, maskiner, arbeidskraft eller kompetanse.
I utgangspunktet ble samvirkeforetaket stiftet for bønder, av bønder. Nå har medlemmene klart å holde det gående i 20 år, men det er ikke lenger bare bønder som er delaktige i driften og eierskapet. Etter 20 år er fortsatt noen av de originale stifterne involverte, men selvfølgelig finnes det også medlemmer som har blitt med de senere årene. Sammen feirer de nå at Gjesdal bygdeservice har eksistert i to tiår.
Det var en høstdag i 2003 at Gjesdal bygdeservice først så dagens lys. Geir Oluf Hareland har vært med fra starten av og husker det godt. – Det var egentlig Gjesdal avløyserlag som tok initiativ til dette, og flere bønder ble innkalt til stiftingsmøtet 18. september. Opprinnelig var meningen med opprettelsen av Gjesdal Bygdeservice at det skulle skaffe bønder attåtnæring, sier bonden. Han anslår at det da var rundt 20 personer som originalt ble medlemmer og dermed ble delaktige i stiftelsen av Gjesdals egen bygdeservice.
Nåtidens daglige leder er Kenneth Nilsen. Han er fra Sveio, men har bodd i Gjesdal i snaut 20 år. Han har vært med i Gjesdal bygdeservice i rundt fem år, og har vært daglig leder i cirka ett og et halv år.
Det blir en markering for medlemmene hvor vi skal feire oss selv litte gran. Det er ikke så mye sosialt til hverdags oss imellom, alle jobber mye på hver sin front. Derfor er det greit å ha litt sosialt og treffes, sier han. Som nevnt ble samvirkeforetaket stiftet for bønder, av bønder. Og som de fleste vet har bonden en hverdag med mye arbeid. Hvordan får de da tid til å drive en attåtnæring i tillegg?
Bønder er vant til at det er armer og bein, så det går som regel greit. Det er kjekt å komme seg ut og treffe folk, og det gjelder å ha flere bein å stå på. Det er kjent at det å være bonde ikke er bedre betalt enn det man må være, så det er greit å spe på litt, sier Nilsen.
Ikke bare for bønder
Likevel er det ikke lenger bare bønder som er involverte i Gjesdal bygdeserivce. Brorparten av medlemmene er bønder, men også diverse andre yrkesmenn som snekkere/tømrere og gartnere er involverte. – Nå er de fleste bønder, selv om det er to-tre som ikke er bønder, sier Hareland. Det gjør at andelslaget kan ta på seg mer varierte oppgaver. Etter 20 år driver bygdeservicen med mye av det samme som de originalt gjorde, som brøyting, strøing, vintervedlikehold og gjerding. – Vi har og mye hagearbeid, vi har en gartner som er flink, i tillegg er det i alle fall to som er snekkere, sier Nilsen.
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet vårt og for personlig tilpasning av annonser. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Avvis alle cookies
Vi tar ditt personvern på alvor og har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data. I denne personvernerklæringen vil vi informere deg om hvordan vi samler inn, bruker, oppbevarer og beskytter dine personlige data når du besøker vår nettside. Du kan finne vår organisasjonsnummer og kontaktinformasjon på vår kontaktside eller ved søk på domenet du nå besøker hos Norid.no eller whois.com, og videre søk på org.nr. i brreg.no.
Vi bruker cookies for å forbedre brukeropplevelsen, analysere trafikk og tilpasse annonsering. Noen cookies er nødvendige for at nettsiden skal fungere, mens andre brukes til analyse og markedsføring.
Første gang du besøker nettsiden, ber vi om ditt samtykke til bruk av ikke-nødvendige cookies. Du kan når som helst endre dine cookie-innstillinger via cookies knapp som står fast neders til venstre hjørne.
Vi samler inn og lagrer opplysninger som du gir oss gjennom vårt kontaktskjema, inkludert ditt navn, e-postadresse og annen kontaktinformasjon. I tillegg benytter vi oss av Google Fonts, Google Analytics, Google Site Kit og Facebook Pixel for å forbedre nettsiden vår, analysere trafikken og forstå effekten av annonsering på Facebook-plattformen. Vi kan også benytte sosiale medier og andre plattformer for markedsføring, noe som kan resultere i innsamling av din informasjon. Vi formidler ikke dine personopplysninger til tredjeparter eller bruker de i andre systemer om de ikke står beskrevet her, eller du har godkjent formidling ved innsending av skjema. Et eksempel er til en mailtjeneste hvor du på forhånd har godkjent å motta eposter eller har frivillig meldt deg på et nyhetsbrev.
Vi bruker tjenester fra Google for å spore og måle trafikken på nettsiden vår, dette betyr at Google kan få tilgang til dine personopplysninger. Hvordan Google forholder seg til ditt personvern kan du lese her.
Vi bruker dine personlige data til å svare på forespørsler du sender via vårt kontaktskjema, for å forbedre brukeropplevelsen på vår nettside og for å utføre analyse for å forbedre nettsiden vår. Dine data kan bli lagret så lenge det er hensiktsmessig, med mindre du ber om sletting. Opplysningene lagres på serverne til våre leverandører. Du kan kontakte oss for å få informasjon om hvilken leverandør vi bruker.
Vi har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data mot uautorisert tilgang, endring, offentliggjøring eller ødeleggelse. Utover våre interne rutiner har også våre leverandører sine sikkerhetstiltak som du kan finne ut av ved å kontakte oss.
Du har rett til å be om innsyn i de personopplysningene vi behandler om deg og hvordan de behandles. Du kan også be om korreksjon, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Hvis du mener at vi ikke overholder dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynet sine nettsider.
Vi følger Datatilsynets krav til GDPR, du finner info og dine rettigheter og våre plikter her.
Du har rett til å klage til Datatilsynet om vi ikke etterfølger gjeldende lover og regler.